Koh Pha ngan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Carla Hanssen - WaarBenJij.nu Koh Pha ngan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Carla Hanssen - WaarBenJij.nu

Koh Pha ngan

Blijf op de hoogte en volg Carla

20 Februari 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Donderdag 20 februari
Om 7.00uur op koffers naar beneden sjouwen hoeft niet want meteen as ik die buiten zet komt een mannetje die de koffer op de nek pakt en als een hinde naar beneden huppelt. Wij checken vast uit voor we beneden in het restaurant het ontbijt genieten en het uitzicht op het wonderschone droomeiland voor de laatste keer op ons netvlies laten branden.
Jan en Irma zijn ook klaar voor vertrekt en de pick-up truck van het hotel brengt ons naar de veerboot We zijn mooi op tijd, dus vooraan met instappen. We kunnen nu een heerlijk plekje boven op de high-speedcatamaran krijgen en dat maakt dat er dit keer geen sprake is van zeeziekte. Het is heerlijk boven op dek. Na een uurtje komen we aan in Koh Phangan. De taxi van het hotel waar we nu naar toe gaan, Best Western Phanganburi resort, staat al klaar met een bordje met onze namen en het ritje van de pier naar het hotel is snel voorbij, is ongeveer 10 km.
Het hotel heeft behalve een hoofdgebouw allemaal villa's aan de rand rondom een zwembad aan het strand en wij hebben dan ook zo'n villa. Heel prima verzorgd weer en uitgelaten nemen we een duik in de zee. Als we daarna willen afspoelen in het zwembad is het zwembad wel erg lauw water.
We lunchen in het hotel waarna de verfrissing weer in zee gezocht wordt. De zon begint echter te erg te steken en we besluiten voor een thaise siesta en een uurtje uitrusten op de kamer. Vanavond het plaatsje Haad Rin verkennen. Dit plaatsje waar ons resort aan grenst is bekend van de fullmoonparty's. Hier komt dan veel jeugd op af die van zonsondergang tot zonsopkomst feesten op een van de twee stranden van het plaatsje. De laatste fullmoonparty was afgelopen weekend, de tussenliggende tijd worden echter Halfmoonparty's georganiseerd om de jeugd toch op het eiland te houden, anders zou het erg rustig zijn. We zullen het eens gaan bekijken vanavond.
Het blijkt echter hier net in between de party's te zijn en het is overal erg rustig. We komen onderweg naar het strand de strandemmertjes gevuld met flesjes sterke drank en frisdrank tegen. Dit gebruiken ze tijdens de strandfeesten en voor nog geen 10 euro kun je knuppelenzat worden hier. Het loopt op de terrasjes aan het strand ook iets anders dan gebruikelijk. Ik wil mijn dagelijkse Maitai cocktail hier wel nuttigen en die kost ook nog bijna niets. Bij het eerste slokje echter proef ik dat er ongeveer 3 keer zo veel rum in zit dan de overige die ik heb gehad. Als ik het helemaal op heb ben ik dan ook behoorlijk teut en kan niet meer stoppen met giebelen. We gaan bij de Lucky Crabeten. omdat we eerder de ervaring hadden dat voor en hoofdgerecht tegelijk kwam bestellen we heir ook apart. Dat zijn ze hier dan weer niet gewend dus zorgt weer voor verwarring. Uiteindelijk komt het helemaal goed en het eten is lekker. We hebben een drie gangen gehad inclusief vier consumpties voor 18 euro samen. Je blijft er blij van worden hier als je moet betalen en vergelijkt met Nederland.

Vrijdag 21 februari
Vanochtend uitgeslapen en heerlijk ontbijt gehad in het restaurant aan de zee. Blijft genieten en we zitten lekker met Jan en Irma te kletsen als ze ons erop wijzen dat het ontbijt is afgelopen. We verplaatsen ons ene paar meter naar het terras tussen zwembad en zee in. Heerlijk gezwommen en gelezen. Ons huisje is dichtbij dus daar later nog even koffie gedronken. Dan weer naar het dorpje Haad Rin om bij het andere strand te lunchen en de hoge golven in te duiken. Nog geslenterd langs de rotsen over een wat krakkemikkige steiger maar alles gaat goed. Aan het uiteinde zou een barretje zijn maar dat is helaas gesloten, dus maar weer terug. In het stadje nemen we weer een verwen uurtje met een bodymassage voor Jos en manicure en pedicure voor mij. Betekend dat ik alleen mijn nagels gedaan krijg blijkt later, voor een volledige behandeling had ik er een voetscrub bij moeten doen. Dit kan achteraf niet meer omdat de nagellak dan weer weg gaat. Dus nu ben ik verplicht morgen mij maar weer te laten verwennen met een footscub..... oh wat heb ik het toch zwaar hier in dit tropische paradijs.

Morgen gaan we weer weg hier naar de volgende bestemming.

• 28 Februari 2014 - 15:00

Angelique:

Hallo vakantievierders,
    Heb je berichtje over de Maitai cocktail aan Ginny en Lia voorgelezen en moesten vreselijk lachen...we zien jou giebelend voor ons ;-)
    Tot de volgende keer...heb nu de smaak te pakken ;-)
    Groetjes, Angelique.

Carla

Ik ben getrouwd met Jos en werk als psychiatrisch verleegkundige, Jos als veldtechnicus bij een archeologisch adviesbureau. Ik reis graag , samen met mijn man . diverse middellandse- landen bereisd, zowel per vliegtuig als met de auto, ook een lange reis Oostkust van australie gehad per camper (2001). In 2007 onze eerste groepsreis gemaakt, naar Thailand en daar met name Noord thailand gezien, in 2009 Vietnam en in 2011 Java en Bali.Azie blijft ons beiden aanspreken, over ander werelddelen worden we het maar niet eens Azie geeft verwondering, luxe verfijndheid en het echte relaxte in een heel comfortabele manier. Daarom nu weer Azie en Thailand maar dan het Zuiden

Actief sinds 28 Jan. 2014