Laatste bestemming Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Carla Hanssen - WaarBenJij.nu Laatste bestemming Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Carla Hanssen - WaarBenJij.nu

Laatste bestemming Phuket

Blijf op de hoogte en volg Carla

01 Maart 2014 | Thailand, Phuket

Zaterdag 1 maart.
Vandaag verlaten we bounty eiland Phi phi en gaan we met de veerboot naar Phuket. Jan en Irma zwaaien ons uit vanaf ons huisje en we worden met een klein vrachtautootje opgehaald omdat het te ver en te steil is met de koffers naar de receptie. We ontbijten op ons gemakje en net voor 8 uur worden onze koffers weer in de longtailboot gesleept en samen met een hele bubs anderen maken we de korte tocht naar de pier. Daar zijn we royaal op tijd, dus nog tijd om lekker een plekje te zoeken op het bovendek zodat we niet zeeziek worden, en te genieten van de omgeving. Ik spot een ziekenhuis tussen de palmbomen, waar ik best kan voorstellen een jaartje te werken of zo. Het uitzicht vanaf de boot is mooi en daarom is het niet erg dat we een hele poos moeten wachten. Als we eindelijk vertrekken lijkt de boot weer rechtsomkeert te maken, maar hij gaat gewoon even dwars liggen om doorgaande passagiers vanuit Krabi over te laten stappen op onze boot. Na 2 uurtjes varen op een af en toe toch ruwe zee komen we aan in Phuket. We slikken even als we de industrie en hoogbouw zien. We komen duidelijk weer iets meer back to reality hier, de laatste dagen. Onderweg naar het hotel wordt het gelukkig weer steeds groener. Als de priverit eindigt op een drukke plek lijkt ons hotel toch weer een oase te zijn. Prachtige entree en binnenin een geweldig zwembad. Onze kamers zijn nog niet klaar dus we lunchen eerst bij het zwembad. Er is een luxe vleugel met kamers die op het zwembad uitkomen maar wij zitten natuurlijk niet daar, maar aan de gewone vleugel helemaal boven aan. Geen zeezicht hier, we zitten 400 meter van het strand af en dat lijkt voor ons, verwende nesten, nu een wereldreis, waardoor we blij zijn dat er een busje van het hotel ons er naar toe brengt........ Even uitgerust en we hervatten de realiteit en zullen een verkenningstochtje gaan maken richting strand. hier blijven we nog 2 volle dagen en de derde dag tot 17.30uur. Dan worden we naar het vliegveld gebracht. Maar nog eerst bijna 3 dagen ons laten onderdompelen in de tropische temperaturen en andere verwennerij.
De voorzieningen zijn luxer en we hebben wifi op de kamer die snel genoeg is om wat foto's te plaatsen. Omdat het wel veel tijd kost zal ik er de komende dagen over doen alles te plaatsen.
In de avond lopen de boel gaan verkennen het het strand is heel dicht bij. Tussen ons en het strand ligt resort van Club Med en die nemen de directe toegang tot het strand weg maar direct daar achter zitten wij. We zijn wel weer geschokt over de hoeveelheid aan strandstoelen en watersport. Ook is er overal waarschuwing voor het steil aflopende strand en gevaar bij zwemmen. Het strand is dus vooral bedoeld voor zonnebaders en wij zullen dan ook niet snel dit strand bezoeken. In deze 3 weken hebben we het voor elkaar gekregen om genoeg schaduw te vinden zodat we helemaal niet verbrand zijn (behalve dan mijn altijd rode domatesneus). Na een flinke wandeling hebben we het helemaal afgelopen, het Kata Main strand. Morgen maar eens het Kata Noi strand bezoeken, is minder toeristisch schrijven de boeken.
We eten heerlijk bij een restaurantje gerund door een Zweed. Het stikt hier dan ook van de scandinaviers maar buiten dit restaurant overvloeien de Russen het straatbeeld. Op alle toeristische aankondigingsborden prijkt dan ook alles in het Russisch.

Zondag 2 maart.
Na heerlijk geslapen te hebben meteen in de ochtend maar een rondje zwemmen in het werkelijk schitterende zwembad. Jos slaapt nog uit en ik maak dit rondje. Ik heb geen idee hoe lang het precies is maar het zwembad slinger door het resort en je kunt dus oneindig zwemmen zonder op en neer te hoeven zoals in ene gebruikelijk zwembad. Fit en monter genieten we van een werkelijk geweldig ontbijbuffet, het meest uitgebreide dat we tot nog toe gehad hebben.
We hebben om 10.00u een afspraak staan met de hostess van buffalo tours, de plaatselijke reisagent voor fox. We zijn er echter al over uit geen excursie meer te willen, dus als zij te laat is hebben we geen behoefte langer te wachten en willen aan de wandeling naar kata noy beginnen. Volgens de hotel tourist informatie dame is dit echter te ver lopen en te ver berg op en zij geeft ons een andere route naar een ander strand, Karon Beach. Dit is eenvoudig te lopen langs nog vele meer winkeltjes, barretjes en restaurants, maar daar aangekomen is dat nog groter en nog toeristisch-er dan het bij ons dicht bij gelegen strand. Wij zijn eigenwijs en gaan een stuk weg binnenland in om een minder toeristische route te lopen en dat is toch wel een flinke trippel bergop, maar ja dan hebben e ook weer een wat beter voldaan gevoel. De toeristische kust strook is echt niet waar wij blij van worden en door de verwennerij van de eerdere idyllische plekjes valt het een paar keer per dag een beetje tegen hier. Dan laten we ons gezond verstand weer werken en prijzen ons gelukkig en tevreden hier want het blijft het tropische Thailand met lekker weer en alle verwennerij-en.
We nestelen ons na de wandeling dan ook op een lekker zonnebedje bij het zwembad en vergapen ons aan de prachtige bomen, planten en bloemen rondom dit bad.
'sAvonds wandelen we weer een andere richting op voornemens weer eens een voetmassage te nemen voor het eten. We vinden eer talloze salons en dan moet je maar iets kiezen want je weet niet wie goed is. Dit keer hebben we goed gegokt en krijgen daadwerkelijk de beste voetreflexmassage van alle keren. Het eten daarna valt voor de eerste keer een beetje tegen, alles is wel vers en zo maar de smaak is niet wat we verwacht hadden. We hadden dan ook allebei een gerechtje gekozen dat we nog niet geprobeerd hadden.
Om deze kleine teleurstelling goed te maken gaan we op zoek naar ene plekje voor een lekkere kop koffie of een ijsje maar dat is nog niet zo gemakkelijk . D meesten willen je dit niet serveren als je er niet gegeten hebt en waar het wel kan is het selfservice en daar hebben e ook geen zin in. Maar de volhouder wint en we vinden dan ook een perfect loungeplekje voor een toetje en een drankje na..

Maandag 3 maart.

Vandaag nemen we een taxi vanuit het hotel naar de Big Budha. Een heel grote witte marmeren Budha als dak van een tempel die nog nieti helemaal klaar is. We zitten er maar 10 km vandaan, maar hij ligt hoog op de berg dus een taxi is de enige optie. Het is een prachtige serene ochtend met dit mooie beeld, maar ook weer de gebruiken van de boedhistische tempel die we kenden van onze vorige thailandreis . Nu hadden we in Bangkok alleen de Wat Arun bezocht op de eerste dag en vandaag op de laatste dus weer eentje. Bij terugkomst wandelen we tegen advies dus, naar Kata Noi beach. Het is misschien 2 km maar behoorlijk berg op. Het strand is iets rustiger dan bij ons voor maar ons nog te druk. Een wandeling over het strand en een verkoelend drankje en via de wegkant weert erug. We lunchen in een chique beachbar van een hotel aan het strand bij ons in de buurt en dan weer terug naar ons pittoreske zwembad voor de rest van de dag om te krijgen. Het is niet verkeerd en we wennen er zelfs een beetje aan. 's avonds de nagels van handen en voeten laten verzorgen en een door tipadviser aanbevolen restaurant bezocht. (Two Chefs) Het eten is verukkelijk en apart, minder aziatisch dan dat we gewend zijn en de rekening dubbel zo veel. Maar het kan de pret niet drukken, want ook deze dag weer zeer tevreden afgerond.

Dinsdag 4 maart. Heppie Birsday Cay, maar ik betwijfel of je dit leest vandaag, omdat je aan het genieten bent in Rome.Volgend jaar zijn we er gewoon weer bij hoor, tijdens een stedentripje met de carnavalsdagen.

Vanmorgen voor het ontbijt al een duik in het zwembad en het ' lange' rondje gemaakt. Ontbijten en de dag verder uiti zitten bij het zwembad. Om 12.00uu hebben we uitgechecket en nu is het wachen tot de taxi ons dadelijk komt halen om naa rhet vliegveld Phuket te brengen. Daar vandaan vliegen we naar bangkok waa rwe vannacht om 2.00uur naar Amsterdam vertrekken. Woensdag om 9.15 uur Nederlandse tijd horen we dan op Schiphol te landen

• 02 Maart 2014 - 09:28

Arie En Els:

Wat leuk om jullie belevenissen te volgen. Wij beleven het dan weer een beetje mee. Wat mij opvalt is dat jullie geen tempels hebben bezocht. Bewust voor gekozen of zijn ze er niet op deze eilandjes? Mooi waren de mangrove! Wij waren ook zo onder de indruk! Geniet nog van de laatste daagjes in phuket en een goede reis terug! Groetjes Arie en Els.