Koh Samui - Reisverslag uit Lamai Beach, Thailand van Carla Hanssen - WaarBenJij.nu Koh Samui - Reisverslag uit Lamai Beach, Thailand van Carla Hanssen - WaarBenJij.nu

Koh Samui

Blijf op de hoogte en volg Carla

22 Februari 2014 | Thailand, Lamai Beach

Zaterdag 22 februari
Vanochtend kunnen we heel rustig aan doen want het busje van het hotel brengt om om 10.00uur pas naar de pier voor vertrek per highspeedscatamaran naar Koh Samui, onze volgende bestemming. Koh Samui is het grootste eiland van de drie bewoonde eilanden van de eilandengroep in de golf van Thailand. In totaal zijn er wel 80 eilandjes en de meesten dus niet bewoond. De drie die dat wel zijn hebben we nu dan bezocht.
De veerboot die aankomt op Pa Ngan loopt helemaal leeg, die komen allemaal voor de halfmoonparty. Wij gaan weer en de overtocht duurt 20 minuten. We worden weer met naambordjes opgewacht aan de pier en het blijkt dat we weer 2 taxi's hebben. Omdat wij dit wat overbodig vinden kunnen we gewoon met 1 busje. We worden na een haf uurtje afgezet bij ons, wederom prachtige, hotel Samaya Bura. We hebben even om te lunchen en te zwemmen in de aangrenzende zee en te relaxen in het zwembad als om 16.00uur een hostess komt die de excursies op het eiland aanbeveelt. Wij hebben met Jan en Irma vooraf al veel bekeken ook vanuit de andere eilanden en we willen graag het Nationaal Park bezoeken, de overige onbewoonde eilandjes dus. We hebben voor morgen dan ook een tour met de speedboot geboekt naar Angtong national Marine Park. Voor vandaag hebben we wat tips voor winkeltjes en restaurantjes in de buurt gekregen. Hierna even de dag met Jan en Irma samen afsluiten met happy Hour in het hotel. Vanavond gaan we weer met zijn tweetjes op stap het dorpje Lamai in waar ons hotel aan grenst.

Zondag 23 februari
Eerst even van harte gefeliciteerd voor Margriet, ik kan haar per sms nog niet meteen feliciteren, want het is in nederland nog midden in de nacht, sms-je maar bewaren tot later vandaag.
Na een goed verzorgd, maar wat eenzijdig ontbijt worden we om 7.45 uur opgehaald voor de boottocht. We moeten weer inschrijven en na een ontbijtje aan de wal, nu wel met de overheerlijke banaantjes die ze hier hebben, gaan we via het strand aan boord. De schoenen in een tas verzamelen en tot aan de kont in de zee eer we ingestapt zijn. De hostess heeft ons geadviseerd achterin te gaan zitten en het lukt ons dit plekje te verkrijgen. Wij zijn met ongeveer 25 mensen aan boord. Vrijwel meteen volle bak vooruit richting te eerste stop die na 45 minuten scheuren over het water is. We kunnen gaan snorkelen en wederom veel verschillende vissen gezien, maar het koraal was lang niet zo mooi als op Koh Tao waar we al geweest zijn. Na het snorkelen gaan we naar een volgende beach en daar kunnen we kayakken, echt heerlijk, voorbij hoge rotsen en richting een prachtig strand waar de film The Beach van leonardo di Caprio opgenomen zou zijn. Nu geloof ik dat niet helemaal, want dat heb ik al bij eerder plekken ook gehoord. Maar het is wel helemaal geweldig om te zien vanuit de kayak. Na het kayakken wordt aan het strand in een hut een heerlijke lunch gepresenteerd. Een lekkere thaise kipcurry met rijst roerbakgroentes en meloen na.
Voldaan stappen we weer op de boot naar de volgende stopplek. Dit is het centrale punt van het nationaal park. Vanuit een strand komen we aan bij een hike naar boven. Na een klim van 80 meter kijken we uit over een geheel blauwe lagune. Dit zoet water in het midden kan niet bezwommen worden, omdat het te gevaarlijk is met gaten en draaikolken. Maar het ziet er mooit uit. Inmiddels is het weer aan het betrekken en de bewolking wordt steeds dikker. De speedboot maakt weer voorwaarts naar Koh Samui en wrs door de dreigende luchten hebben we hoge golven die de speedboot aardig op het water laat klappen. We worden kleddernat maar het gehele spektakel heeft wel wat. We worden er wat rozig van en in het busje terug dat om 17.00uur ons weer bij ons luxe resort brengt is het erg rustig. Hevig verlangend naar een ontspannen douche wil ik toch nog eerst dit verhaaltje tikken dus onder het genot van een heerlijk kopje koffie zit ik op ons balkon te tikken. Jos belt met Nederland en daar blijkt alles oke, dus wij kunnen weer verder genieten.
's Avonds is er zondagsmarkt in het centrum waar ze zo'n kilometer vanaf zitten. Heel gezellig in de straatjes waar de geijkte toeristenmarkt is. Jos scoort een nieuwe zwembroek en ik een strandjurkje. In het centrum is een boks-ring waar elke week grote Thaise bokswedstrijden worden gehouden, helaas alleen op zaterdag dus dat hebben we gisteren gemist. Rondom zijn open barretjes die allemaal sexbar heten en waar de damesweer gewillig rond de palen in het midden staan te kronkelen, blijft apart om dit in alle openheid te zien. Wij blijven voor de veiligheid, maar iets drinken in het restaurant waar we weer overheerlijk eten en daarna wandelen we weer terug naar het hotel, waar we moe en voldaan in slaap vallen.

Maandag 24 februari.
Vandaag hebben we geen plannen en komen zo ook de dag door. Ontbijten, installeren aan het zwembad, strandwandeling maken. Die duurt uiteindelijk vier uur. Het strand van Lamai, waarvan wij aan het begin zitten is zoń 5 km lang. We wandelen het helemaal af met ondertussen stops voor een koel drankje en een massage. Ik neem een voetscrub, waarbij al mijn eelt van de voeten gehaald wordt, hierna zijn mijn voeten zo zacht dat het lopen iei wat gevoeliger is en ik elk koraaltje onder mijn voeten voel. Dit is echter bij terugkomst al weer verdwenen. We blijven wat bij het zwembad hangen en lunchen in ons hotel. Omdat het op het einde van het strand ligt is het lekker rustig hier, itt de drukte die we onderweg zijn tegengekomen. We kunnen niets anders concluderen dan dat Fox ons weer op een heel fijn plekje heeft gestationeerd.
Koh Samui is behalve het grootste eiland van de drie ook het meest toeristische. We zijn inmiddels zo verwend met de vorige eilanden dat we zelfs heir kieskeurig durven te zijn, in al de eelde waarin we nu terecht zijn gekomen, verwende mormels.......

Op de kamer de boel maar weer opruimen, want er wordt een fax gebracht dat we om 7.00uur opgehaald worden morgenvroeg. We moeten de boot om 8.uur hebben naar het vasteland en dan nog enige tijd over land vervoerd worden naar Krabi

• 22 Februari 2014 - 12:30

Annemiek:

Ha Carla en Jos; Wat leuk om al jullie verslagen te lezen, geniet maar volop en graag de volgende keer weer eens foto van Jos met zo'n lekkere koele halve liter!!!!! Tip vanoet Zjwame; Vooral niet drinken voor jullie met de speedboot meegaan.

• 22 Februari 2014 - 17:04

Diana:

Wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Wat een avontuur.
    Geniet! Alvast proost voor vanavond.
    Gr. Diana

• 24 Februari 2014 - 08:38

Margriet:

Ha Jos en Carla,
    wat een prachtige verhalen, en mooie foto's. Blijf lekker genieten, en laat jullie iedere dag maar weer verrassen.
    Nog bedankt voor de felicitatie.
    Groetjes vd Bergerstraat.

• 28 Februari 2014 - 15:35

Angelique:

Zou bijna jaloers worden ;-)

Carla

Ik ben getrouwd met Jos en werk als psychiatrisch verleegkundige, Jos als veldtechnicus bij een archeologisch adviesbureau. Ik reis graag , samen met mijn man . diverse middellandse- landen bereisd, zowel per vliegtuig als met de auto, ook een lange reis Oostkust van australie gehad per camper (2001). In 2007 onze eerste groepsreis gemaakt, naar Thailand en daar met name Noord thailand gezien, in 2009 Vietnam en in 2011 Java en Bali.Azie blijft ons beiden aanspreken, over ander werelddelen worden we het maar niet eens Azie geeft verwondering, luxe verfijndheid en het echte relaxte in een heel comfortabele manier. Daarom nu weer Azie en Thailand maar dan het Zuiden

Actief sinds 28 Jan. 2014