Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Carla Hanssen - WaarBenJij.nu Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Carla Hanssen - WaarBenJij.nu

Krabi

Blijf op de hoogte en volg Carla

25 Februari 2014 | Thailand, Krabi

dinsdag 25 februari
Vanochtend gaat om 5.45 uur de wekker. Vandaag vertrekken we naar het vaste land. Koffers pakken, uitchecken en ontbijten meteen om 6.30uur als het ook begint en dan met een minivan, samen met Jan en Irma uiteraard, naar Nathon, de hoofdstad van Koh Samui. Zo zijn we het hele eiland rond geweest. In het zuiden is het duidelijk minder toeristisch dan het westen waar wij waren en zeker als het noorden, waar we eerder op de boot stapten. De boot is helemaal niet zo vol dan de voorgaanden, vast en zeker omdat Koh Samui een vliegveld heeft en de meesten gaan naar het vasteland om naar huis te gaan. In Donsak, nabij Surathani Gaan we aan land en iedereen met een bruine sticker (We worden voor elke veeboot gestickerd op bestemming en ook onze koffers die steeds voor op dek worden gegooid krijgen die sticker) gaat in een grote bus. Wij zijn laat en zitten verspreid door de bus. Het duurt ongeveer 3 uur om de westkust over te steken naar de oostkust van de smalle strook van Thailand en rond de middag komen we aan in Krabi stad. Onderweg geweldige uitzichten. We rijden over een autoweg die geheel naar het zuiden gaat. Hier zien we al de eerste moskeeën want in dit gebied is de meerderheid neit meer Boedisthisch maar Moslim. Er zijn af en toe was huisjes bij elkaar maar vooral palmplantages voor de olie en rubberplantages. Tussendoor hoge rotsbulten die geheel begroeid zijn met groen, net oerwouden, een soort puisten in het landschap. Er prachtig en indrukwekkend.
Opeens stopt de bus langs de weg en daar is er wat verwarring omdat de vrouw die zegt dat iedereen die een taxi wil er uit moet op een bepaalde bestemming. Wij hebben als het goed is al een taxi en dan blijkt dat we er toch al uit moeten. Buiten staat meteen weer een mannetje voor het vervoer naar het La Playa hotel in Ao Nang, het strandplaatjes aan de Andamanse zee. Hier komen we verhit aan want het is duidelijk veel heter dan aan de oostelijke eilanden. De kamer van ons is nog neti klaar dus eerst maar lunchen. Ondanks de naam, La Playa ligt het hotel neit aan het strand, Het zwembad is prachtig maar verder lijkt het maar gewoontjes, tussen andere gebouwen in, hardop corrigeren we onze verwende reacties maar prachtige uitzichten wennen nu eenmaal snel. Irma en Jan zitten helemaal beneden met een eigen tuintje maar zonder uitzicht. Onze kamer is om 14.00uur ook klaar maar is echt wel heel erg comfortabel en groot dus echt niets te klagen. We gaan wandelend de zee zoeken en die is dan ook niet ver. Vooraan allemaal lokale kraampjes met eten en drinken, heel gezellig. Verderop komt de zee achter een hoge kade, ziet er net heel schoon uit maar de prachtige vergezichten op de rotsen uit de zee zijn wel prachtig. We drinken wat in een van de hele vele restaurantjes en laten op de terugweg bij een groentekraampje nog een mango schillen, deze is verrukkelijk.
Dan in het hotel heerlijk ene duik nemen en een maitaicocktail aan de zwembadbar die inderdaad al zwemmend te bereiken is. Na een dutje in de heerlijk koele aircokamer gaan we ergens aan het strand eten.

Woensdag 26 februari.
Omdat ik dit dagboek bij hou weet ik tenminste welke dag van de week het is. Hier schakel je echt heerlijk af door al die indrukken en de reisdagen/uitstapjes die e maken.
Vandaag worden we om 8.30 uur opgehaald voor een kayaktocht door de Mangrove nabij Krabi. Het busje komt behoorlijk wat te laat en dat is de eerste keer dat het tijdschema eens niet klopt. Net als we willen gaan bellen komt het aanrijden. Het gezelschap is weer zeer gemeleerd en net als bij de vorige excursies geen nederlander te bekennen. Hebben overigens de hele vakantie nog geen limburgs gehoord, is meestal ook wel anders.

Bij het beginpunt van de kayaktocht liggen de kayaks al klaar inclusief de zwemvesten. We vertrekken met een groep van 8 kayaks inclusief de gids. Het schouwspel van kalkrotsen, water, vissen vogeles en het geluid van de krekels is geweldig en overweldigend. Het lijkt wel alsof we het niet echt mee maken maar op de film zien. Diep in de mangrove komen we uiteindelijk uit bij een groep apen, zoutwatermakaken. Die leven van de wortelscheuten van de mango, de visjes en de krabbetjes. Onderweg nog een Lizzard gezien die een beetje angst op riep maar verder alleen maar geweldig. We moesten wel steeds de gids volgen om niet vast te komen zitten in een zandbank. Dus de zwemvesten op een gegeven moment maar uit gedaan. Na 6 km kayakken in 2 uur krijgen we een eenvoudige lunch, rust met kip en groentes n fruit na. We krijgen geen alcohol omdat het een moslimrestaurantje is, dus maar aan de cola met zijn allen. Bij terugkomst in het hotel meteen het zwembaden de zwembadbar. Na even uitrusten lopen we de 2 km lange strandboulevard af en op het einde zijn talrijke massagesalons waar we ons weer laten verwennen en erna lekker relaxen en zonsondergang kijken vanaf het strand. Voor deze laatste dag in Krabi gaan we eten in een typisch thais restaurant waar de eindafrekeneing voor 2 weer onder de 10 euro is

• 27 Februari 2014 - 10:01

Cay:

Haaaaa vakantiegengers! geit euch good doa zoe te leaze!! :) geniet dr nog mer van ! wea goan noa Rome...!! zo/do dus kome neet noa Noortje..helaas.grtzzz cay en hans xxx

Carla

Ik ben getrouwd met Jos en werk als psychiatrisch verleegkundige, Jos als veldtechnicus bij een archeologisch adviesbureau. Ik reis graag , samen met mijn man . diverse middellandse- landen bereisd, zowel per vliegtuig als met de auto, ook een lange reis Oostkust van australie gehad per camper (2001). In 2007 onze eerste groepsreis gemaakt, naar Thailand en daar met name Noord thailand gezien, in 2009 Vietnam en in 2011 Java en Bali.Azie blijft ons beiden aanspreken, over ander werelddelen worden we het maar niet eens Azie geeft verwondering, luxe verfijndheid en het echte relaxte in een heel comfortabele manier. Daarom nu weer Azie en Thailand maar dan het Zuiden

Actief sinds 28 Jan. 2014